سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که ما أهل‏بیت را دوست گیرد ، درویشى را همچون پوشاک بپذیرد [ و گاه این سخن را به معنى دیگر تأویل کنند که اینجا جاى آوردن آن نیست . ] [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----15355---
بازدید امروز: ----2-----
جستجو:
تابستان 1385 - آسمانی های بندر
 
 
  • درباره من
    تابستان 1385 - آسمانی های بندر
    حامد پیشدار
    صنما با غم عشق تو چه تدبیر کنم تابکی درغم تو ناله شبگیر کنم محرمی کو که دهم شرح پریشانی خویش کو مجالی که سراسر همه تقریر کنم
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • مطالب بایگانی شده
  • وضعیت من در یاهو
  • آوای آشنا
  • مشخّصات امام زمان (علیه السلام)
    نویسنده: حامد پیشدار چهارشنبه 85/6/29 ساعت 11:37 صبح

    در زمان پدر که 5 ساله بود (از سال 255 تا 260، سال شهادت پدر) نزد پدر بود، ولى در مخفیگاه بسر مى برد، بسیارى از اصحاب ائمّه(علیهم السلام) و علما و فقهاى اعلام اسلام، وى را زیارت کرده اند، حتى بسیارى از نوابغ و علماى بزرگ چین و بخارا و سمرقند و هندوسند و اندلس و اروپا به سامرّاه سفر کرده و توسط امام عسکرى(علیه السلام) با امام زمان(علیه السلام)ملاقات کرده و مسائل خود را از وى پرسیده اند، و نشان سوغات و هدایاى صاحبانش را از او خواسته اند، او به یک یک آنها پاسخ صحیح داده است. (چنانکه این مطلب در جلد 52 و 53 بحار بطور مفصّل آمده است.)
    براى اینکه بیشتر با این عزیز که پرده هاى غفلت و گناه، ما را از دیدارش محروم ساخته آشنا شوید به این حدیث توجه کنید: پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) فرمود:

     
    «اَلْمَهْدِىُّ مِنْ وُلْدِى اَرْبَعِینَ سَنَةً کَانَ وَجْهُهُ کَوْکَبٌ دُرِّىٌ فِى خَدِّهِ الاَْیْمَنِ خالٌ اَسْوَدٌ عَلَیْهِ عَبَائَتانِ قُطْوانِیَتانِ، کَاَنَّهُ مِنْ رِجالِ بَنِى اِسْرائِیلِ یَسْتَخْرِجُ الْکُنُوزَ وَیَفْتَحُ مَدَائِنَ الشِّرْکِ;

     
    مهدى(عج) از فرزندان من داراى چهل سال است (یعنى هنگام خروج همچون مرد چهل ساله است) صورتش همچون ستاره درخشان است، در گونه راستش خال سیاهى است و دو عباى قطوانى بردوش دارد، قیافه اش همانند مردان بنى اسرائیل (زمان حضرت موسى(علیه السلام) ) است گنجها را استخراج کند، کشورهاى شرک را فتح کرده و تحت رهبرى خود در مى آورد.»

    از خصوصیات امام قائم (عج) اینکه آن حضرت از ناحیه پدر از نسل امام حسین(علیه السلام) است، از ناحیه مادر از نسل امام حسن(علیه السلام)است، از این رو که مادر امام باقر(علیه السلام) از فرزندان امام حسن(علیه السلام)است.از ویژگیهاى او اینکه پس از ظهور، حضرت عیسى(علیه السلام) از آسمان آمده و پشت سر او نماز بجا مى آورد.و دیگر اینکه در آخر عمر امام قائم (که رجعت امامان به وجود مى آید) پس از آنکه حضرت قائم (عج) از دنیا رحلت کرد، امام حسین(علیه السلام)بدن او را غسل مى دهد.و دیگر اینکه امام عصر(عج) شبیه یوسف(علیه السلام) و عیسى (علیه السلام) وموسى(علیه السلام) و محمّد(صلى الله علیه وآله وسلم) است.این هم در جاى خود بسیار جالب است که بزرگترین چهره انقلابى تاریخ، حضرت سیّد الشهداء امام حسین(علیه السلام) در غسل و کفن و دفن مصلح بزرگ جهان حضور یابد.

    بهر حال مردم باید در هر زمان، امام زمان(علیه السلام) خود را بشناسند و هر زمانى داراى امام است (و این کتاب براى همین منظور نگاشته شده) در زمان ائمّه(علیهم السلام) یاران امامان در این جهت خیلى کوشا بودند که امام حق را بشناسند، اکنون به روایت زیر توجه کنید: محمّد بن عثمان گوید: از پدرم شنیدم گفت: از امام عسکرى(علیه السلام)این سؤال شد و من در حضورش بودم، سؤال این بود:
     
    «این مطلب که از پدران شما نقل شده: هیچگاه زمین از حجّت خدا خالى نمى ماند و اگر کسى بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ زمان جاهلیّت مرده است آیا حق است؟»
     
    امام حسن(علیه السلام) فرمود:
     
    آرى این مطلب حق است همچنانکه روز حق است، شخصى پرسید: بعد از شما امام مردم کیست؟
     
    فرمود: پسرم محمّد، امام و حجّت بعد از من است کسى که بمیرد و او را نشناسد بمرگ زمان جاهلیّت مرده است، ولى براى او غیبتى هست که نادانان در این مورد حیران گردند و منحرفان هلاک شوند، و کسانى که وقت ظهورش را تعیین کنند او را تکذیب نمایند، سپس ظهور مى کنند گویا مى بینم طوقهاى سفیدى را که بر بالاى سر او در نجف و کوفه در حرکت است.

    و در پرچم ارتش آنحضرت نوشته شده: «اَلْبَیْعَةُ لِلّهِ; بیعت مخصوص خداست.»از ویژگیهاى آن بزرگوار اینکه: پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) فرمود: «مهدى طاووس اهل بهشت است.»
     
    و در عبارت دیگر فرمود:
     
    «چهره مهدى(عج) از فرزندانم همچون ماه تابان است، رنگ چهره اش عربى است و بدنش همانند جسم مردان بنى اسرائیل (بلندقد) است، زمین را همانگونه که پر از ظلم و جور شده، پر از عدل و داد مى کند، اهل آسمانها و زمین و پرندگان در هوا از حکومتش راضى هستند، بیست سال حکومت مى کنند.»
     
     
    روزى پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) به دختر گرامیش فاطمه(علیها السلام) رو کرد و به این شخصیتها افتخار کرده و فرمود:
     
    «بهترین پیامبران پدرت است، و از ما است بهترین اوصیاء که شوهرت على(علیه السلام) است و از ما است بهترین شهدا که عموى من حمزه است، از ماست آنکس که دو پر دارد و با آن دو پر در بهشت هرجا بخواهد بپرواز در مى آید، و او پسر عموى پدرت جعفر است، از ماست دو سبط این امت، دو آقاى جوانان اهل بهشت، حسن(علیه السلام)و حسین(علیه السلام) و این دو فرزندان تو هستند و از ما است مهدى(عج) و او از فرزندان تو است.»



        نظرات دیگران ( )

  • غم مخور
    نویسنده: حامد پیشدار یکشنبه 85/6/26 ساعت 12:14 عصر

    غم مخور ایام هجران رو به پایان می رود 

     این خماری از سر ما می گساران می رود

    پرده را از روی ماه خویش بالا می زند

    غمزه را سر می دهد غم از دل و جان می رود

    بلبل اندر شاخسار گل هویدا می شود 

    زاغ با صد شرمساری از گلستان می رود

    محفل از نور رخ او نور افشان می شود

    هر چه غیر از ذکر یار از یاد رندان می رود

    ابر ها از نور خورشید رخش پنهان شوند 

    پرده از رخسار آن سرو خرامان می رود

    وعده دیدار نزدیک است یاران مژده باد 

    روز وصلش می رسد ایام هجران می رود 

                                                             امام خمینی (ره)

     

     


        نظرات دیگران ( )

  • الهم عجل لولیک فرج
    نویسنده: حامد پیشدار پنج شنبه 85/6/23 ساعت 11:14 صبح

     

     همه جا بروم به بهانه تو که مگر برسم در خانه تو

     همه جا دنبال تو می گردم که تویی درمان همه دردم

     تو امام زمان منی

     

     

     

    الهم عجل لولیک فرج

     

     

     

     خواب سبزی دیده ام  انگار می آید سواری سبز پوش

     

                            شعله در خشمی به دستش تا تب دیرینه را معنا کند

     

    برای ظهور  آقامون صلوات بفرستین

     


        نظرات دیگران ( )

  • خدایا از تو خواهم
    نویسنده: حامد پیشدار سه شنبه 85/6/21 ساعت 9:57 صبح

    «به نام خدای مهدی (عج) و به نام خدای انتظار»

     خدایا از تو خواهم به ذات بزرگوارت و به نور جمال تابانت و فرمانروائى دیرینه ات. اى زنده! اى پاینده! از تو خواهم بدان نامت که روشن شد بدان آسمانها و زمینها.

    خدایا برسان بر ما مولاى ما. آن امام راهنماى ره یافته و قیام کننده به فرمان تو که درودهاى خدا بر او و پدران پاکش باد. برسان بر او از طرف من وتمام آسمانی ها درودهائى هموزن عرش خدا و شماره کلمات و سخنان او و آنچه را دانشش احصاء کرده و کتاب و دفترش بدان احاطه دارد.

    خدایا قرار ده مارا از یاران و کمک کارانش، و دفاع کنندگان از او و شتابندگان بسوى او، در برآوردن خواسته هایش و انجام دستورات و اوامرش، و مدافعین از آن حضرت، و پیشى گیرندگان بسوى خواسته اش و شهادت یافتگان پیش رویش.

     

    خدایا اگر حائل شد میان ما و او آن مرگى که بر بندگانت حتمى و مقرر قرار داده اى آن را، پس بیرونمان آر، از گورمان، کفن به خود پیچیده، با شمیشر آخته و نیزه برهنه.

     

    خدایا بنمایان به ما آن جمال ارجمند و آن پیشانى نورانى پسندیده را و سرمه وصال دیدارش را به یک نگاه به دیده مان بکش و شتاب کن در ظهورش و آسان گردان خروجش را و وسیع گردان راهش را و مارا به راه او درآور.

     

    خدایا آشکار کن براى ما نماینده ات را و فرزند دختر پیامبرت که همنام رسول تو است تا دست نیابد به هیچ باطلى جز آنکه از هم بدراند و پابرجا کند حق را و ثابت کند آن را. بارالها بگردان آن بزرگوار را پناهگاه ستمدیدگان بندگانت و یاور کسى که جز تو یاورى برایش یافت نشود.

     

    امین یا رب العاصین


        نظرات دیگران ( )

  • عصر ظهور
    نویسنده: حامد پیشدار دوشنبه 85/6/20 ساعت 10:51 صبح

    باسمه تعالی

     

    عصر ظهور

     

    آنگونه که از متون اسلامی استفاده می‌گردد، در عصر ظهور برکات و نعم فراوانی بر اهل زمین آشکار می‌گردد. این برکات و نعم را در حالت کلی می‌توان به دو دسته تقسیم نمود:

    الف) برکات مادی                        ب) برکات معنوی

    که در زیر، با رعایت اختصار به عده‌ای از آنان اشاره می‌گردد:

    1-     برقراری عدالت:

    او مظهر عدلی است که همگان منتظر اویند، در زمان او عدل چون نور خورشید به درون خانه افراد نفوذ می‌کند و عدالت او شمول داشته و افراد بدکار و نیکوکار را فرا می‌گیرد؛ همچنین با ظهور او کتابهای آسمانی انبیای گذشته، بدون هیچ انحرافی عرضه می‌گردد و او بین اهل تورات با تورات و بین اهل انجیل با انجیل و با اهل قرآن با قرآن قضاوت می‌کند. درآن دوران حق هر کس به او بازگردانده می‌شود.

    2-      ایجاد امنیت:

    در زمان حکومتش امنیت در سرتاسر زمین تامین می‌شود؛ اشرار هلاک خواهند شد؛ فتنه‌گرها و غارتگرها نابود می‌شوند و در راهها امنیت کامل برقرار می‌گردد.

    3-     رغبت و رو آوردن مردم و اهل ادیان به دین و دیانت:

    براساس شیوه مناسب دعوت آن حضرت، مردم با میل و رغبت به دین و عبادت خداوندی روی می‌آورند و رانده‌شدگان از دین به سوی آشیانه‌های آرام‌بخش خویش بازمی‌گردند و در حکومت او بدعتها و بی‌دینی‌ها و ستمگری‌ها ریشه‌کن می‌گردد.

    4-     پیشرفت محاسن اخلاقی و قوه‌های عقلانی:

    با عنایت امام زمان (علیه السلام) عقول افراد ترقی نموده و اخلاق آنها کامل می‌شود؛ قلوب مردم آکنده از غنا و بی‌نیازی می‌شود؛ ریا از میان مردم رفته و امانتداری رایج می‌گردد و ریشه های دروغ و تهمت قطع می‌گردد. همچنین هیچ کس بر دیگری برتری نمی‌ورزد.

    5-     پیشرفت علم و دانش:

    علاوه بر دو قسمت علم که قبل از ظهور توسط پیامبران آورده شده است، بیست و پنج حرف (قسمت) دیگر علم توسط آن حضرت آشکار می‌گردد. آن حضرت علم و دانش را همانند عدالت در سرتاسر زمین منتشر می‌سازد و با عنایت آن حضرت علم در قلوب مؤمنین قرار می‌گیرد.

    6-     همراهی طبیعت با مؤمنان:

    بدلیل همراهی اهل ایمان با موعود، برکات آسمانی و زمینی بر مردم سرازیر می‌شود و زمین برکات خود را خارج می‌سازد. آسمان باران خود را می‌بارد؛ درختان، میوه خود را به ثمر می‌نشانند و زمین گیاهان خود را می‌رویاند.

    7-     رفاه اقتصادی عموم جامعه:

    در دوران طلایی ظهور، مردم با حاکمی بسیار بخشنده مواجه می‌باشند. حضرتش آن چنان اموالش را می‌بخشد که کسی قبل از او نبخشیده باشد. بدلیل امنیت اقتصادی حاکم بر جهان، مردم به زراندوزی و انباشته کردن اموال نیازی نخواهند داشت.

    8-     رفاه اجتماعی:

    در آن زمان، نهرها پر آب شده و به اطراف زمین کشیده می‌شوند و همه کس در همه جا از نعمت آب برخوردار است. در آن زمان دامها بر روی زمین فراوان می‌شوند و مردم از فواید آنها برخوردار می‌گردند و خیر و برکت به دست مهدی (علیه السلام) زیاد می‌گردد به طوری که زمین به دست آن حضرت با صفا و باطراوت می‌گردد.

    9-     تداوم حکومت صالحین بر کره زمین تا روز قیامت:

    حکومت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آغاز حکومت آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) است بر روی زمین و همان حکومت صالحین است که قرآن به آن وعده داده است ونیز وعده آن در تورات و زبور و سایر کتب آسمانی ذکر شده است. برای حکومت صالحین مدت زمان مشخصی تعیین نگردیده و آن حکومت تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

    10- پیروزی نهایی:

    آنچه برای حضرت مهدی (علیه السلام) تقدیر شده است، پیروزی نهایی و همیشگی است نه چیز دیگر؛ بنابر این ایشان همچون پدرانشان در میان مردم می‌باشد.


        نظرات دیگران ( )

  • خشوع
    نویسنده: حامد پیشدار یکشنبه 85/4/11 ساعت 10:50 صبح

                                              اللهم عجل لولیک الفرج

                    {خشوع}

     

    نثار ارواح شهدای فتح خرمشهر و همه ی شهدای عزیز انقلاب وامام راحل وشهدای کربلا سرور وسالارشهیدان اباعبدالله الحسین صلوات ختم کنید

    یکی ازصفاتی که مومنین بعدازامام بایدبه اوعمل کنند واورا ازخدای متعال کسب کنند خشوع قلب است قرآن می فرماید:آیاوقت آن نرسیده که باایمان قلبهایشان خاشع کنند در برابرذکر خدا وآنچه که خدای متعال نازل کرده است ازحق.وبین شما مسلمانان یک کتاب گشود که آیات وتورات وانجیل را می خواندندوبه ثمرغریبی این آیات رامی فروختن،قلبشان خاشع نبودوباعث شدطول عمری که مابه آنان دادیم قلبهاشون سیاه شدوقسیع شدوخیلی هاشون فاسدشدند.

    اگر انسان قلبش دربرابرخدا خاشع نشودصددرصد به فساد کشیده می شود.صددرصداز مسیر حق خارج می شود لذا خدا می فرماید:وقت این رسیده که شما با ایمان بعدازماقلب خود راخاشع کنید دربرابر خدا ودربرابر ذکرخدا.انسان وقتی که نمازمی خواند باید خاشعانه نماز بخواند اصلا ذکر خدا که در نماز است مومن باید خاشع باشد.قلب خاشع بدن راهم خاشع می کند اگر قلب خاشع نباشد بدن خشوع بدست نمی آورد وتواضع بدست نمی آورد امام سجادمی فرماید:{ماها به خدا پناه می بریم از قلبی که خاشع نباشد}اگرقلبت خاشع نیست به خدا پناه ببر وخشوع را برای خودت حاصل کن.اول چیزی که از شما مسلمانان از نمازتون بالا می برد و نمازتان را بالا می کشد خشوع است اگر نمازتان خشوع نداشته باشد این نماز بالا نمی رود پرواز نمی کند خودتان هم پرواز نمی کنید خودتان رفعت پیدا نمی کنید.لذا قرآن می فرماید:{وقت این رسیده که باایمان به خشوع قلب خود بپردازند}اگر قلبی آماده باشد این آیه باید در او طوفان کند داستان {خزیبن العباد}را شنیدید،راهزن بود از دیوار بالا رفت دید یکی داره با صوت زیبایی قرآن می خواند که به این آیه رسید:{آیا وقت این نرسیده که با ایمان به خشوع قلبشون بپردازند}در قلبش انقلاب عجیبی  ایجاد شد.و می گن که جز خوبان شد جز کسانی که به درجات عالی رسید.لذا وقت این رسیده که ما باایمان قلب خودمان را خاشع کنیم.خشوع چیه؟می خوای بدونی خاشع شدی ببین چهار علامت در تو پیدا شده:

     

    1-مراقبت کنیداز خدا(ماقب خدا باش ، بدان خدا مراقب توست)خدا را در پنهان و آشکار مراقبت کنید.

    2- کا هایتان همه زیبا باشد(همیشه خوبی ها اشک شما باشد ، مرکز شما باشد)

    3- فکر کردن برای روز قیامت ، چی میخوای با خودت ببری؟

    4- مناجات با خدا

     

     

    اگراین 4چیز در تو پیداشد خشوع پیداکردی.

     

     

                    وسلام وعلیک

                       ( صلوات)

     


        نظرات دیگران ( )

  • جلسه
    نویسنده: حامد پیشدار دوشنبه 85/4/5 ساعت 11:57 صبح

    جلسه هفتگی آسمانی ها یکشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء

    مسجد الغدیر بندر عباس

    با حضور اساتید بزرگ حوزه های علمیه


        نظرات دیگران ( )

     
     

    سفارش تبلیغ